Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • LEDER
  • SPEJDER
  • Aktiviteter
    • Aktivitetsoverblik
    • Events
    • Challenge
    • Jubilæumsdag
    • Krea
    • Håndværk
    • Adventure
    • Teknologi
    • Mad
    • Natur
  • Hjælper på lejr
    • Info
    • Tilmeld dig som hjælper
  • Udvalgene
    • Aktivitet og Event
    • Teknik og Logistik
    • Administration og international
    • Lejrledelsen
  • Kalender
  • ENGLISH
    • Info
    • Activities
  • Samarbejder
    • Ildfluerne
    • Mercy-scouts Uganda
    • Den store klimarejse
  • Sponsorater
  • Webshop
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Tilmelding/Registration

Til hjælper

Vi glæder os til at byde grupper fra nær og fjern velkommen på Vendelbo Jamboretten 2024.

Som hjælper på Vendelbo Jamboretten, kan vi tilbyde dig en god og sjov spejderoplevelse sammen med hele vores hjælperteam. Vi arbejder i 3 overordnede udvalg: Teknik og Logistik, Aktiviteter og Administration. 

Man kan deltage som hjælper på forlejr, hovedlejr og efterlejr, og man bestemmer selv hvordan man deltager. Vi håber selvfølgelig på rigtig mange hjælpende hænder under forlejren, da det er i disse dage lejren for alvor skal bygges op. 

Tilmeldingen kan ske via hjemmesiden, hvor du samtidig kan registre hvilket udvalg du primært gerne vil tilknyttes, samt hvis du har nogle gode egenskaber som lejren kan få glæde af, eksempelvis: samarit, motorsav, stort kørekort, klatreinstruktør o.lign. 

Forlejr: Fra lørdag d. 13. juli til lørdag d. 20. juli.

På forlejren bygger vi op og gør klar til at modtage de mange deltagere. Man tilmelder sig forlejren pr. dag, dvs. hvis man kun har mulighed for at deltage torsdag og fredag, er dette selvfølgelig en mulighed.

 

Hovedlejr: Afholdes fra lørdag d. 20. juli til lørdag d. 27. juli 2024.

På hovedlejren arbejder man sammen med sit Udvalg. Det er muligt at være hjælper under hele lejren, men man kan også være hjælper i en kortere periode. Der etableres en hjælperlejr, hvor man kan overnatte samt få fuld forplejning i lejrens kantine. Det er også muligt at kombinere hjælper og lejrlivet, så man spiser og overnatter i egen gruppe på lejrpladsen.

 

Efterlejr: Fra lørdag d. 27. juli til mandag d. 29. juli.

På efterlejren bryder vi lejren ned, rydder op og siger tak for denne gang med et brag af en hjælperfest. Man tilmelder sig efterlejren pr. dag, dvs. hvis man kun har mulighed for at deltage lørdag og søndag, er dette selvfølgelig en mulighed.

Hjælperfest: D. 27 juli. 2024

 

Det er allerede nu muligt at tilmelde sig som hjælper til lejren ved at skrive til anndyhr@vendelbo-jamborette.dk

 

De arbejdende udvalg på lejren:

Lejren kan kun gennemføres fordi et fantastisk hold af hjælpere står klar til at give alle deltagere en uforglemmelig oplevelse. Vi er allerede i gang, og du kan sikre dig en plads.

Vi arbejder i 3 overordnede udvalg, som hver især bidrager med opgaver og arbejde ind i fællesskabet. Opgaverne er meget forskellige, og der er derfor plads til hjælpere med mange forskellige kompetencer. Derfor har vi selvfølgelig også en plads til dig og lige netop det du kan.

Aktivitet og Event:

Vi tænker stort og planlægger en uge fyldt med oplevelserne for lejrens mange deltagere. Der arbejdes ud fra 6 aktivitetspakker: Kreativitet, Håndværk, Adventure, Teknologi, Mad og Natur. Hver aktivitetspakke fyldes op med sjove, udfordrende, grænseoverskridende, hyggelige og spændende aktiviteter. Herudover planlægger vi lejrens åbning og lukning, større og mindre events samt den helt store jubilæumsfejring.

Kom og bliv en del af teamet – vi har brug for alle, om du er kreativ, iderig eller praktisk, så har vi en plads til dig i et fantastisk spejderfællesskab.

Teknik og Logistik:

Vi er et stærkt team, som står for lejrpladsen og infrastrukturen. Vi er allerede godt i gang med at forvandle Mosbjerg Spejdercenter til en lejrplads for 1500 spejdere og ledere.

Teamet kan helt sikkert bruge dig, hvis du har lyst til at arbejde med lejrindretning, etablering, sikkerhed på lejren, træfældning, praktiske opgaver eller lejrens tunge opgaver hvor de store maskiner skal i brug. Er du mere til køkkentjansen og pleje af lejrens mange hjælpere, så kan en plads i lejrens kantine måske være noget for dig? 

Administration og International:

Vi holder trådene og er lejrens kommunikation til de mange deltagere. Vi arbejder med lejrens it, administration, information til grupper og deltagere, pr., økonomi og lejrens hjemmeside. Herudover er vi ansvarlige for lejrens internationale deltagere.

Har du lyst til at blive en del af lejrens kommunikation med grupper, administration, it og pr., så glæder vi os til at samarbejde med dig. Vi har samtidig fornøjelsen af at arbejde internationalt med grupper fra flere nationaliteter, så interesserer du dig for ”spejder ud over landegrænsen”, så kan vores team måske være noget for dig?

Vores lækre kantine: 

Alle hjælpere er velkommen til at spise i lejrens kantine, som dagligt servere både morgenmad, frokost og aftensmad. Alle betalende hjælpere spiser gratis i kantinen. Der er en god tradition  for, at kantinen serverer en rigtig lækker forplejning, hvor der bliver sørget godt for os alle sammen hele ugen. 

Udenfor de almindelige spiseperioder, er kantinen åben for alle lejrens ledere. Der vil være god mulighed for nogle hyggelige og sjove timer.  

Du vil kunne se de præcise åbne/lukke tider på skilt ved indgangen. 

Hjælperlejren: 

Vi etablerer hjælperlejr, hvor det er muligt både at sove indenfor i hytte (mindre soverum sammen med andre), i eget medbragt telt eller campingvogn. Der etableres gode toilet og badeforhold til hjælperne. 

Forventningen til hjælperne på lejren: 

Du bliver tilknyttet et udvalg, hvor du har dine primære opgaver. Men vi hjælper hinanden på kryds og tværs i udvalgene, dvs. hvis behovet opstår, kan vores hjælpere også bruges i andre udvalg, end der hvor de primært er tilknyttet. Vi er fælles om at give vores spejdere den bedste oplevelse. 

Arbejdsopgaverne bliver aftalt med formændene eller lejrledelsen. Vi har en forventning om, at du møder op med godt humør, er klar til at yde en indsats og er åben for at påtage dig forskellige opgaver. Du er velkommen til at medbringe din ægtefælle/kæreste, samt dine børn på lejren, dog forventer vi selvfølgelig at du er aktiv som hjælper. 

 

 

Film på YouTube
For at se indholdet skal du afgive dit samtykke til, at vi sætter markedsføringscookies fra Youtube, Facebook og Flickr.
Læs mere om vores brug af cookies og hvordan du trækker dit samtykke tilbage.
Tillad alle

Lejrskrivelser

  • Fra lejrledelsen
  • Fra aktiviteter
  • Fra teknik og sikkerhed
  • Fordeling af lejrpladser
  • Indkøbsmuligheder i Brugsen

 

Lejrsangen

Så skal der øves på lejrsangen, teksten finder i lige her: Vores Lejrsang - VJ2024 Allstars

 

Hjælperbetaling:

  • Forlejr: Gratis 
  • Hovedlejr pr. døgn: 80,00 kr.
  • Hovedlejr fuld tid: 500,00 kr.
  • Efterlejr: Gratis
  • Hjælperbørn under 6 år deltager gratis på lejren
  • Hjælperbørn fra 6-12 år betaler ½ pris pr. døgn, og max kr. 250,- for hele lejrugen. 

(Hjælperbørn = børn til hjælpere, som ikke bor i lejr sammen med en spejdergruppe. Alle hjælperbørn spiser i kantinen).

Sikkerhed:

Her følger vi de vejledninger som DDS korpset har lavet, de kan læses på Korpsets hjemmeside. 

Bland andet finder du: 

  • Brandsikkerhed i teltlejr
  • Sikkerhed ved pioner

Vil du vide mere så: TRYK HER

Arbejdsweekender og dage: 

Vi holder flere arbejdsdage og weekender op til lejren, hvor alle er velkommen til at komme og hjælpe til. 

Du kan læse meget mere lige her. 

Filer

Lejrprogram m. Forlejr, Hovedlejr, Efterlejr.

Kontakt

Vendelbo Jamborette
Elmevej 6
9870 Sindal
Danmark

Info@vendelbo-jamborette.dk

Følg os på

Læs vores privatlivspolitik her
Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo