Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • LEDER
  • SPEJDER
  • Aktiviteter
    • Aktivitetsoverblik
    • Events
    • Challenge
    • Jubilæumsdag
    • Krea
    • Håndværk
    • Adventure
    • Teknologi
    • Mad
    • Natur
  • Hjælper på lejr
    • Info
    • Tilmeld dig som hjælper
  • Udvalgene
    • Aktivitet og Event
    • Teknik og Logistik
    • Administration og international
    • Lejrledelsen
  • Kalender
  • ENGLISH
    • Info
    • Activities
  • Samarbejder
    • Ildfluerne
    • Mercy-scouts Uganda
    • Den store klimarejse
  • Sponsorater
  • Webshop
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Tilmelding/Registration
lejerlogo

Til leder

Vi glæder os til at byde grupper fra nær og fjern velkommen på Vendelbo Jamboretten 2024.
Lejren afholdes fra d. 20. juli til d. 27. juli 2024.
Mosbjerg Spejdercenter, beliggende i hjertet af Vendsyssel danner rammen om lejren

Med over 1200 deltagere fra alle egne af Danmark og fra den vide verden, er det en Jamborette, hvor lejrliv, hygge og nærvær er i centrum. Jamboretten er for alle spejdere i alle aldre. Der vil være et væld af aktiviteter, både på lejren og i området omkring Mosbjerg Spejdercenter.

Den endelige tilmelding er allerede åben. 

Det er muligt at deltage på lejren på deltid, med ankomst tirsdag d. 23. juli og hjemrejse d. 27. juli.

Om lejren:

Vi glæder os til for 10. gang at byde spejdergrupper fra nær og fjern velkommen på Vendelbo Jamboretten, som afholdes i hjertet af Vendsyssel.

Et fantastisk team af frivillige hjælpere står klar til at give jer en uforglemmelig oplevelse, med fokus på store og små aktiviteter, gruppenærhed og fællesskab. Vi sætter naturen og miljøet i centrum, og skaber en uforglemmelig lejroplevelse.

Når vi er mange som samarbejder og løfter i fællesskab kan vi klare alt, vi har det sjovt og skaber venskaber på tværs af alder, grupper og nationaliteter. 

Infoskrivelser:

De tilmeldte gruppers kontaktpersoner har løbende fået tilsendt infoskrivelser. Ellers finder du dem også her på siden, hvor de løbende vil blive opdateret med nu info op til lejrens start.

  • Info fra lejrledelsen.
  • Info fra aktivitet
  • Info fra Teknik og sikkerhed
  • Fordeling af lejrpladser
  • Indkøb i brugsen
  • Lejrprogram

Kios på lejren: 

På lejren finder man en kiosk hvor man kan købe snacks, sodavand, slik og is til alm. priser. 

Betalingsmuligheder på lejren: 

  • I kiosken: Mobilepay & Danske kontanter. 

  • I Brugsen: Kreditkort & Danske kontanter + Euro i sedler.

Halvlejr skal det være fra d. 23/7-27/7?: 

Lejren har forsøgt at lave en periode hvor der vil være flest aktiviteter og kapacitet på aktiviteterne til de mindre spejdere. Men selvfølgelig er det muligt at vælge halv lejr i starten af lejren eller midt på lejren, dette notere i blot i bemærkningen når i tilmelder gruppen i den endelige tilmelding. Husk blot lejren ligger op til og planlægger ud fra at der er halv lejr fra d. 23/7-27/7. 

Kantine: 

På lejren finder du en kantine hvor voksne - ledere og hjælpere kan komme og nyde en lille rolig pause. Du finder kantinen i hovedbygningen på lejren, hvor den er åben det meste af dagen - kun lukket i forbindelse med bespisning af hjælpere og store arrangementer 

Du vil kunne se de præcise åbne/lukke tider på skilt ved indgangen. 

Hver aften vil der være muligt at købe lidt ekstra hygge. 

Betaling af lejren. 

Betaling deles op i 2 dele: 

  • 1 rate: 50% af det samlede beløb betales efter udfyldelse af den endelig tilmelding senest d. 15/4, denne del tilbagebetales ikke. 
  • 2 rate: Den endelige tilmelding kan rettes i ind til d. 1/6 og her efter skal de sidste 50% betales, medregnet evt. regulering efter rettelser i tilmeldingen. 
    Efter den sidste del af betalingen er sket d. 1/6 er det ikke muligt at få en tilbagebetaling.

Både ved betaling af rate 1 og rate 2 modtager i en separat mail med beløb og betalings oplysninger, når i har udfyldt den endelige tilmelding.

Ankomst før den officielle dag:

Ja det er muligt at ankomme tidligere, men af hensyn til brandsikkerheden skal vi gerne have oplyst hvor mange og ca tidspunkt for ankomst (skrives på endelig tilmelding eller pr mail til info). Vores toiletfaciliteter er under opbygning fredag d.19/7, og derfor kan vi ikke garantere at lejrens toilet og bademuligheder er tilgængelige, men vi gør selvfølgelig vores bedste.

Børneattester:

Vi følger Korpsets retningslinjer omkring børneattester og forvender at de tilmeldte grupper har fuldt op på dette inden deltagelse på lejren. 

Film på YouTube
For at se indholdet skal du afgive dit samtykke til, at vi sætter markedsføringscookies fra Youtube, Facebook og Flickr.
Læs mere om vores brug af cookies og hvordan du trækker dit samtykke tilbage.
Tillad alle

Lejrskrivelser

  • Fra lejrledelsen
  • Fra aktiviteter
  • Fra teknik og sikkerhed
  • Fordeling af lejrpladser
  • Indkøbsmuligheder i Brugsen
  • Lejrens program

 

Lejrsangen

Så skal der øves på lejrsangen, teksten finder i lige her: Vores Lejrsang - VJ2024 Allstars

 

Tjek ind d.20/7

Tjek-ind foregår i informationen i tidsrummet kl. 9.00 - 17.00

OBS: biler skal være ude fra pladsen senest kl 18.00 - Se mere i info fra Teknik og sikkerhed

 

Tjek ud d. 27/7

Tjek ud foregår i informationen i tidsrummet kl. 9.00 - 15.00

OBS: biler må først komme ind denne dag efter kl. 9.00 - Se mere i info fra Teknik og Sikkerhed.

 

Information

Åbningstider:

  • D. 20/7 kl. 9.00-17.00
  • D. 21/7-26/7 kl. 9.00-12.00 & 14.00-16.00
  • D. 27/7 kl. 9.00-15.00

 

Inspiration til lejrmad

Ild, mad og fællesskab

 

Lejrbetaling:

  • Fuld lejr: 1.175,00 kr. 
  • Pladsleje på fuld lejr udgør pt ca. 410kr - dog med forbehold for rettelser når de endelige udgifter er gjort op efter lejren.
  • Halv lejr: 820,00 kr.
  • Pladsleje på halv lejr udgør pt ca. 305kr - dog med forbehold for rettelser når de endelige udgifter er gjort op efter lejren.
  • Familiespejder/mikrober: 180kr pr. døgn.
  • Hvis ikke de har mod på en halv lejer er det muligt at aftale færre overnatninger, her er er prisen pr. overnatning 180kr. pr spejder over 3 år og pr forældre/voksen.

OBS - følgende indgår ikke i lejrbetalingen: 

  • Rafter og ekstra brænde: Det skal bestilles og betales ved siden af, i forbindelse med den endelige tilmelding.  - du finder dokumentet længere nede på denne side.
  • Mad: I står selv for at købe ind under lejren, I vil med fordel kunne bruge den lokale brugs, som inden lejren vil blive oprustet til at kunne klare det mest kendte spejdervare. Ellers er den nærmeste indkøbsmulighed i Sindal 5 km. væk. 

     

Sikkerhed:

Her følger vi de vejledninger som DDS korpset har lavet, de kan læses på Korpsets hjemmeside. 

Bland andet finder du: 

  • Brandsikkerhed i teltlejr
  • Sikkerhed ved pioner

Vil du vide mere så: TRYK HER

 

Rafter og Brænde

Kære Grupper

Det er nu muligt at bestille rafter og ekstra brænde til lejren. Vi vil gerne modtage jeres bestilling senest d. 1 maj 2024 pr mail: info@vendelbo-jamborette.dk. 

Priser på rafter og brænde er desværre steget meget generelt, hvilket vi har været nødt til at afspejle i stk- og m3 priser til lejren.

Spejder hilsen Teknikudvalget

  • Brænde der er inkluderet i lejrprisen er 0,06 m3 brænde pr. person i fyrtræ - det står ukløvet. Ønsker man andet brænde skal det bestilles ved tilmelding - her tilbyder vi Løvtræ. 

  • Rafter og evt. ekstra brænde/special brænde skal bestilles ved hjælp af bestillingssedlen, du finder længere nede på siden.

Seniorlejr: 

Der vil ikke være en adskilt seniorlejr på denne lejr, men der vil være pop aktiviteter stilet Seniorerne. 

Filer

Lejrkort - hvor kommer lejrpladsen til at være
Bestilling af rafter og ekstra brænde

Kontakt

Vendelbo Jamborette
Elmevej 6
9870 Sindal
Danmark

Info@vendelbo-jamborette.dk

Følg os på

Læs vores privatlivspolitik her
Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo